Informace o zpracování osobních údajů obchodních partnerů
Vážení obchodní partneři,
níže uvedené informace Vám slouží k zajištění plné a transparentní informovanosti o zpracování
Vašich osobních údajů správcem těchto údajů, a to v souladu s čl. 13 a 14 nařízení Evropského
parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se
zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné
nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „Obecné nařízení o
ochraně osobních údajů“).
- Totožnost a kontaktní
údaje Správce:
SPL a.s., se sídlem Třebohostická 3069/14, 100 00 Praha 10, IČ: 28002890, zapsaná v obchodním
rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, v oddíle B, vložka 15608
Kontaktní osoba: Mgr. Lucie Svobodová
tel.: 603 188 546
e-mail: lucie.svobodova@safichemgroup.com
(dále jen „My“ nebo také „Správce“)
Přijali jsme závazek chránit soukromí a osobní údaje našich nájemců, obchodních partnerů a fyzických osob za ně jednajících, s jejichž osobními údaji přicházíme do styku. Níže uvádíme informace týkající se zpracování – zejména shromažďování, zveřejňování a dalšího používání - osobních údajů týkajících se našich nájemců a dalších obchodních partnerů a fyzických osob za ně jednajících. - Pověřenec pro ochranu osobních údajů nebyl u Správce jmenován.
- Osobní údaje, jež o Vás
Správce zpracovává:
Vaše osobní údaje získáváme z několika zdrojů. Primárním zdrojem Vašich osobních údaje jste Vy
osobně nebo Vaše společnost, resp. společnost, jíž zastupujete (např. když s Vámi uzavíráme
smlouvu a Vy osobně, nebo společnost, jíž zastupujete, nám pro tyto účely předáte Vaše
identifikační údaje či platební údaje). Vaše osobní údaje dále můžeme rovněž pro výše uvedené
účely získávat z veřejně dostupných zdrojů, jako jsou např. veřejné seznamy, rejstříky a
registry (např. obchodní rejstřík či živnostenský rejstřík) nebo nám mohou být poskytnuty
třetími stranami (zejména informace z kamerového systému provozovaného v prostorách na adrese
sídla společnosti).
Informace či údaje, které o Vás zpracováváme je nutno považovat za osobní údaje, přičemž tyto zahrnují:- Jméno, případně jména a příjmení;
- Datum narození;
- Trvalý nebo jiný pobyt;
- Kontaktní údaje (telefon, email, doručovací adresa); IČ fyzické osoby – podnikatele;
- DIČ fyzické osoby – podnikatele;
- Pracovní pozice či zařazení fyzické osoby u obchodního partnera;
- Údaje o bankovním účtu;
- Informace z kamerového systému provozovaného v prostorách na adrese sídla společnosti.
-
Účel zpracování osobních údajů a právní základ pro
jejich zpracování:
Účelem zpracování Vašich osobních údajů je:
- Řízení vztahů s Vámi – nájemci, obchodními partnery, zákazníky a potenciálními nájemci a partnery, zejména v podobě uzavření, plnění a případné změně uzavřené smlouvy; Zpracování osobních údajů za tímto účelem je nezbytné pro plnění splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. b) Obecného nařízení o ochraně osobních údajů a nezbytné pro účely oprávněných zájmů Správce a třetích stran ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. f) Obecného nařízení o ochraně osobních údajů.
- Plnění daňových a účetních povinností; Zpracování osobních údajů za tímto účelem je nezbytné pro plnění právních povinností Správce ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm.
- Obecného nařízení o
ochraně osobních údajů, stanovených zejména:
- zákonem č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, (dále jen „Zákon o účetnictví“);
- zákonem č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o daních z příjmů“);
- vyhláškou č. 500/2002 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů, pro účetní jednotky, které jsou podnikateli účtujícími v soustavě podvojného účetnictví, ve znění pozdějších předpisů.
Pokud by bylo pro nás dále žádoucí zpracovávat Vaše osobní údaje nad rámec povinností, které nám stanoví právní předpis, či naše oprávněné zájmy nebo oprávněné zájmy třetí strany, vyžádáme si vždy předem Váš písemný souhlas.
Rovněž i osobní údaje zástupců nájemců, obchodních partnerů a dodavatelů, kteří jsou právnickými osobami, zpracováváme na základě našich oprávněných zájmů. Vzhledem k tomu, že tito zástupci jednají ve většině případů za nájemce, obchodní partnery nebo dodavatele na základě smluvního vztahu s nimi (jsou zejm. zaměstnanci, členové statutárních orgánů, obchodní zástupci, či osoby pověřené apod.), za účelem splnění smlouvy uzavřené mezi námi a daným obchodním partnerem, nejde o případ, kdy by před těmito našimi oprávněnými zájmy měly přednost zájmy nebo základní práva a svobody těchto zástupců nájemců, obchodních partnerů nebo dodavatelů vyžadující ochranu osobních údajů.
- státní orgány (zejména Úřad pro ochranu osobních údajů, orgány činné v trestním řízení, Policie České republiky, státní zastupitelství, soudy, správci daně) a další subjekty na základě jiných právních předpisů;
- subjekty, které nám poskytují služby (zejména banky, pojišťovny, IT služby, advokáti a jiní poradci) a se kterými máme uzavřenou příslušnou smlouvu o zpracování osobních údajů;
- případně vybrané společnosti ze skupiny SAFICHEM GROUP, pokud k tomu bude oprávněný zájem.
Uchováváme Vaše osobní údaje po dobu trvání našeho smluvního vztahu za účelem výkonu práv a povinností z něj plynoucích, i po jeho skončení k dalším nezbytným účelům, jako je dodržování našich právních povinností, smluvních závazků, řešení sporů a právní vymáhání oprávněných nároků či pro případná správní řízení. Tyto potřeby jsou rozdílné v závislosti na konkrétním důvodu jejich uchování, a proto se doba uchovávání různých druhů Vašich osobních údajů v konkrétních případech výrazně liší, přičemž může dosahovat až 10 let od ukončení smluvního vztahu.
Dále lze odkázat na právní předpisy ve vztahu k účetnictví a daňovým povinnostem, které rovněž vymezují archivační dobu, po kterou je nutno účetní doklady archivovat. Účetní doklady a účetní záznamy, kterými dokládáme vedení účetnictví, musí být evidovány po následující dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají.
Ve výjimečných případech, například při vedení soudního sporu, může z důvodu ochrany našich oprávněných zájmů dojít i k delšímu uchování některých dokladů obsahujících Vaše osobní údaje. Jedná se zejména o případy, kdy bychom museli tyto doklady předkládat jako důkazy v soudním sporu, ve správním řízení nebo z důvodu výkonu rozhodnutí.
V případě, že je na naši žádost poskytnut kamerový záznam z kamerového systému provozovaného v prostorách na adrese sídla společnosti, bude tento námi uchován pouze po nezbytně nutnou dobu.
- právo požadovat přístup k osobním údajům týkajícím se Vás jako subjektu údajů a právo získat kopii Vašich zpracovávaných osobních údajů;
- právo na opravu Vašich osobních údajů - pokud shledáte, že nejsou vedeny správně či jsou nepřesné);
- právo na výmaz v rozsahu dobrovolně poskytnutých osobních údajů, tj. v rámci plnění smluvních povinností. Naopak se nelze domáhat výmazu osobních údajů, které jsme povinni shromažďovat, a to na základě právní povinnosti;
- právo na omezení zpracování;
- právo na přenositelnost osobních údajů;
- právo vznést námitku proti zpracování založenému na našich oprávněných zájmech nebo oprávněných zájmech třetí strany;
- právo podat stížnost u dozorového úřadu, a to v případě, že se domníváte, že zpracováním osobních údajů dochází k porušení Obecného nařízení o ochraně osobních údajů. Stížnost můžete podat u příslušného dozorového úřadu, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů, pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7 (viz www.uoou.cz).
Kde můžete svá práva uplatnit a jak?
Jednotlivá práva můžete uplatnit zasláním e-mailu adresu uvedenou výše v rámci našich kontaktních
údajů nebo formou písemné žádosti zaslané na naše sídlo či korespondenční adresu.
Veškerá sdělení a vyjádření k Vámi uplatněným právům poskytujeme bezplatně. Pokud by však byla
žádost zjevně nedůvodná nebo nepřiměřená, zejména proto, že by se opakovala, jsme oprávněni si
účtovat přiměřený poplatek zohledňující administrativní náklady spojené s poskytnutím požadovaných
informací. V případě opakovaného uplatnění žádosti poskytnutí kopií zpracovávaných osobních údajů si
rovněž vyhrazujeme právo z tohoto důvodu účtovat přiměřený poplatek za administrativní náklady.
Za jak dlouho můžete očekávat odpověď?
Vyjádření a případně informace o přijatých opatřeních Vám poskytneme co nejdříve, nejpozději však do
jednoho (1) měsíce. Lhůtu jsme oprávněni v případě potřeby a s ohledem na složitost a počet žádostí
prodloužit o dva měsíce. O případném prodloužení včetně uvedení důvodů bychom vás informovali.